Az élet valóban bőkezű azokhoz,akik a személyes történetük szerint élnek.  (P.Choelho)


Belépés

Név

Jelszó

Regisztráció
Elfelejtetted a jelszavad?

Sebastian Kneipp és a vízgyógyászat

Sebastian Kneipp (1821-1897)  azok  közé tartozik, akik a múlt század második felében, amikor végleg eluralkodni látszottak már az orvostudományban a kémiai szerek és a műtéti megoldások, újra felfedezték és nagy sikerrel alkalmazták a természetes gyógymódokat.
Ő alapította Wörishofenben a világhírű vízgyógyintézetet, ahol a vízkúrákon kívül helyet kapott itt a diéta, a lég- és napkúra, a gyógynövényekel való gyógyítás, azaz a helyes, természetes életmód kialakítása.

 



A Kneipp-kúra élettani alapokon nyugszik és jellemző tulajdonsága az enyhe alkalmazási mód. Kneipp a sablonos kezelést elvetette, az egyéni gyógyítás és a helyes gyógyadagolás híve volt.
Kneipp sajátos gyógymódja volt a leöntések alkalmazása, amelyre egyszerű öntözőkannát használt. Ma már gumicsövet használunk  a test vagy testrészek leöntésére, a vérkeringés serkentésére.
A következő három módszer mindenki számára javasolt; elérhető, egyszerű módszer megelőzésre, gyógyulásra.

 

Mezítláb járás


Mezítláb járásnál a lábainkat állandóan éri a friss levegő, ezáltal javul a bőrlégzés, a bomlási termékek távozása pedig fokozódik. A láb ereinek kitágulásával az agyvelő ereit tehermentesítjük.
A lábizzadás legjobb gyógymódja a naponta vett lábfürdő és a mezítláb járás.
Sokan a megfázás veszélye miatt félnek a mezítláb járástól. ha mozgunk, nem fázhatunk meg. Fontos a fokozatosság, eleinte csak egy-két percig legyünk mezítláb, majd növeljük az időt akár fél óráig is. Így megedződünk és akár órákig is lehetünk mezítláb.
A Kneipp szerint végzett mezítláb járás nem más, mint vérlevezető kúra, az agy ereinek vérbőségét a láb felé vezeti le.
Engedjük a gyermekeket is mezítláb járkálni, ne gondoljuk, hogy ezáltal megfáznak, mert  csak egészséges testben lakozhat egészséges lélek.


Vízben járás


A vízben járás a mezítláb járáshoz hasonló, de élettani hatása sokkal  erősebb.
Úgy végezzük,hogy bokáig vagy az alsó lábszár közepéig érő vízben járkálunk, sétálgatunk.
Ülő helyzetben is végezhetjük, ezt vízben taposásnak nevezzük.
A vízben járás vagy taposás ideje egy-két perc, minél hidegebb a víz, annál rövidebb a fürdési idő.
A vízben járás az érrendszerre  erős ingert gyakorol; az idegrendszerre élénkítően hat.
Egy német klinikán ezt a módszert rendszeresen alkalmazzák és nagyon jó eredményeket érnek el az agyi erek elmeszesedése következtében fellépő szédülések gyógykezelésében.


Harmatos fűben járás


A mezítláb járáshoz hasonlóan kíváló gyógyhatású a regeli harmatos fűben való járás is. Csak aki járt már a reggeli harmatos fűben, tudja értékelni annak felfrissítő erejét.
Élettanilag a mezítláb járás hatását felülmúlja. Vértódulásnál, érelmeszesedésnél és fülzúgásnál nagyszerűen bevált módszer.
Felfrissítő hatását nemcsak egyedül a nedves, hideg fűnek tulajdoníthatjuk. Feltételezzük,hogy a fűszálon lévő harmatcseppek elektromossággal vannak telítve, melyhez még a  hatás szempontjából a föld magnetikus ereje is hozzájárul. Mindezeket a feltételezéseket egy bolognai élettani tanár vizsgálatai alátámasztották.
A harmatos fűben való járást nem helyettesíti a nedves fűben való járás!
Általában 5, legfeljebb 10 percig tartózkodjunk a szabadban a harmatos fűben, a hosszabb időtartam erős reakciót válthat ki.

E rövid írás csak ízelítő Sebastian Kneipp módszereiről, a későbbiekben olvashattok a különböző vizes kezelésekről is.


Forrás: Dr. Albert Schalle: A vízgyógyászat ABC-je


vissza
Masszázsmagazin

© AyacLab Web Development